Roţi „active” de la Michelin – un nou pas pentru automobilul electric

  Iată că încep să scriu din nou ( despre una , despre alta) dupa o pauză mai mare . Lipsa de timp şi lupta cu problemele cotidiene nu îmi permit să am timp pentru scris , decât ocazional.

Vreau să vă aduc în atenţie un nou concept de roata . De fapt , putem sune că reinventăm roata . Urmând articolele de aici şi de aici nu pot spune decât că sunt entuziasmat de ceea ce văd.

Ei bine , o să spuneţi ” şi ce? e o roată !” Da , foarte corect , este o roată dar nu orice fel de roată ci una care integreayă atât motorul cat si suspensia intr-un singur ansamblu cu toate avantajele respectivului design .

La ce foloseşte ? Păi simplu , nu am nevoie de compartiment motor , cutie de viteze , transmisie , angrenaje care mănâncă din forţa motorului , ceea ce oferă un cuplu extrem de mare. Din specificaţiile tehnice alea rotilor respective se pare ca atinge forta de 1G in 2,8 secunde , lucru care bate la poponeaţă orice Porche sau Ferrari actual .

Conform articolelor de mai sus , se pare că deja exista o maşinuta electrică , care are aceste roti minune si are un nume Hi-Light.

Vedeţi ce ştie să facă jucăria. Ce părere aveţi despre un SUV cu asemenea tehnologie ? Gardă la sol variabilă – ştiu că există dar nu în halul ăla. Tractiune integrală cu transferul dinamic al cuplului pe fiecare roată în parte . Ei da , nu în ultimul rând spatiul disponibil pentru acumulatori. Eliminând chestiile voluminoase ce rămâne ? O caroserie apropae goală si un şasiu la fel de simplu si uşor.

Ţin minte că în urmă cu vreo 5 ani eram interesat de inovaţiile din rândul maşinilor electrice. Atunci am aflat de Eliica .

Un automobil electric făcut în întregime de Japonezi. Acolo am vazut conceptul de in – wheel – engine .

Iată şi câteva filmuleţe cu Eliica :

Urmăriţi cu atentie de la minutul 5:10 😀

Au mai existat tentative de in-wheel-engine dar nici una nu a ajuns la această marime şi mai mult , nu a înglobat şi sistemele de frânare si suspensie / amortizare . În opinia mea , este un mare salt înainte pentru ceea ce va devenii automobilul electric .
Ca o notă separată dar nu lipsită de importanţă , fiecare roată Michelin Active Wheel este controlată de un sistem care are la bază procesora Freescale.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: